Vocabulary and reading comprehension: a two-way street

Seminario con Kate Cain

data 24 Maggio 2018 10:15  |  luogo Palazzo Boilleau Via Santa Maria, 85, 56126 Pisa PI, Italia

Interno Kate CainGiovedì 24 maggio alle 10:15, nell'aula 3 di Palazzo Boilleau, si terrà il seminario "Vocabulary and reading comprehension: a two-way street" con Kate Cain (Lancaster University).

L'incontro è organizzato nell'ambito del PRA "Efficienza pragmatica e comprensione di testi in L1 e L2 in giovani adulti normolettori e dislessici", in collaborazione con il Dottorato di Ricerca in Filologia, Letteratura e Linguistica dell'Università di Pisa.

Abstract:

“Successful reading comprehension depends on good vocabulary knowledge. The meanings of key words are essential to understand each sentence, and, in addition, vocabulary knowledge supports the inferences that aid the integration of meanings across sentences. There is also evidence for reciprocity between the two: reading comprehension, and in particular inference, may serve to extend and develop vocabulary knowledge. I will present empirical support for this conceptualization of vocabulary and reading comprehension as a two-way street and discuss its potential impact on language and literacy development".

Info e Contatti:
gloria.cappelli@unipi.it