Workshop in collaborazione con il progetto Parsifal

data 20 Novembre 2019 09:00  |  luogo Centro Congressi Le Benedettine Piazza S. Paolo a Ripa D'Arno, 16, 56125 Pisa PI, Italia

particolare della locandina: aerei Mercoledì 20 Novembre 2019, alle ore 9.00, presso il Centro Congressi Le Benedettine (Piazza S. Paolo a Ripa D'Arno, 16), si terrà un workshop dedicato alle sfide dell'aviazione del futuro intitolato "The aviation of the future: from breakthrough configurations towards the future of air transportation".
Interverranno dottorandi dell'Università di Pisa ed esponenenti del mondo accedemico e industriale di rilievo internazionale. E' un incontro aperto a tutti gli interessati che darà l'occasione di parlare delle sfide (tecniche, sociali e ambientali), delle opportunità dell’aviazione del futuro e delle problematiche che è necessario affrontare per trasformare un'idea in un'applicazione concreta.

L’iniziativa è organizzata in collaborazione con il progetto europeo PARSIFAL.

09:00 Welcome

09:15 Introduction
Openings by Aldo Frediani, PARSIFAL Project Coordinator

09:30 The aviation industry between present and future
Fabio Magnacca, PhD Student, Department of Economics and Management, University of Pisa

09:55 What are disruptive configurations? Challenges and ideas ahead
Rauno Cavallaro, Assistant Professor, University Carlos III Madrid

10:20 An example of disruptive configuration born in Pisa: the PrandtlPlane
Karim Abu Salem, PhD Student, Department of Civil & Industrial Engineering, University of Pisa

10:45 The future of aviation: the challenges ahead
Marco Protti, VP Advanced Research, Leonardo - Aircraft Division

11:10 Coffee break

11:45 Urban Air Mobility: a new civil transportation era
Giuseppe Palaia, PhD Student, Department of Civil & Industrial Engineering, University of Pisa

12:10 EU research and Innovation for a sustainable aviation: a perspective for the future and examples of collaborative projects
Daniele Violato, Head of Sector Aviation Research, European Commission - INEA

12:35 Airbus A380 – success or failure?
Dieter Schmitt, former VP at Airbus and former Full Professor at TU Munich

13:00 Light lunch buffet

14:00 Round table with experts

16:00 Workshop conclusion and closing remarks

E' gradita la conferma della presenza al workshop inviando una email a Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo. entro il 15 novembre.

Allegati:

2019-11-20 09:00:00